"האצבע הופכת לגיר של המורה" – מגמות בתחום ההקרנה

19/04/2017

מקרנים בחינוך אינם דבר חדש. בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר כיתות מצוידות במיטב המקרנים החדישים שיש לשוק להציע. אם זאת בשנתיים האחרונות, בתי הספר אינם מסתפקים יותר במקרן הסטנדרטי ומעדיפים מקרני אשר מסוגלים להקרין מטווח קצר וכן מקרנים אשר מאפשרים יכולות אינטראקטיביות .

חברת BENQ  אשר מובילה את שוק המקרנים, במיוחד בתחום החינוך, לא התעלמה ממגמות אלו והשיקה בשנה האחרונה מספר דגמים,  אשר עונים לצרכי הכיתה המודרנית. בין מגוון המקרנים ניתן למצוא מקרנים בעל יכולת הקרנה מטוח קצר, המאפשרים להקרין למסך 77 אינטש ממרחק של פחות מ 35 ס"מ.

למקרנים אלו ניתן להוסיף יכולות אינטראקטיביות, המאפשרות למורה ולשתף את תלמידים במערכי השיעור ואף להפוך את משטח לוח הכיתה, מפאסיבי לאקטיבי. בנוסף על כך בשנה האחרונה הציגה BENQ  רכיב המאפשר,  להפוך את משטח ההקרנה למשטח מגע אצבע, על מנת ליצור חווית משתמש, דומה לחוויה בשימוש בטאבלטים ומכשירי הטלפון החכמים.

 

אין ספק שזה אינה המילה האחרונה של BENQ  בתחום ההקרנה ומולטימדיה בתחום החינוך. בתקופה הקרובה יגיעו עוד פיתוחים רבים בתחום זה, כגון מערך אלחוטי לכיתה המאפשר הפצת תכנים בצורה אלחוטית וקישוריות למכשירים ניידים ובנוסף יש לצפות להופעת מקרנים בעלי רזולוציה גבוהה יותר ( FULL HD  ואף 4k) גם במקרני הטווח הקצר .