האם הנתבים של Arris יותקנו במסגרת "השוק הסיטונאי" על רשת הוט?

19/12/2017

חברת גטר-טק נכנסת לתחומים חדשים ובכללם: פתרונות חדשים ומפתיעים בתחום מצלמות אבטחה חכמות, פתרונות טלפוניה ב-IP ופתרונות נתבים ל"שוק סיטונאי" על רשת הוט. חשיפת הפתרונות היוצאים כעת לשוק הישראלי. 

ביום עיון מקצועי, שנערך בבית קבוצת גטר, נחשפו הכיוונים החדשים, שמציגה גטר-טק (חברה בקבוצת גטר), ובמיוחד החידושים שהיא תשווק בקרוב בשוק ה-ICT בישראל.

אור יצהר, מנהל תחום תקשורת בקבוצת גטר: "אנו עושים היום כנס ראשון לחשיפת קו המוצרים, שנוביל ב-2018.

בתחומי עולם ההייטק הפכנו לחברת ההפצה המובילה בישראל עם 4 קווי מוצרים שונים בתחומים הבאים:

א. פתרונות תוכנה מגוונים.

ב. מוצרים לעולם התקשורת.

ג. פתרונות מגוונים לעולם ההדפסות.

ד. פתרונות ומוצרים לתחום הביתי.

אני מנהל את תחום התקשורת בקבוצה ואנו מתמקדים בתקשורת קווית ואלחוטית, עם הובלה בשוק הישראלי עם המותג רקאס לתחום ה-WiFi, ופתרונות רבים נוספים לרשתות קוויות, סלולריות ואלחוטיות.

בשנה החולפת, חברת רקאס נרכשה ע"י חברת Arris האמריקאית הענקית וכך הפכנו גם לנציגים של Arris בישראל.

אחד מקווי המוצרים המוצלחים של Arris אלה הנתבים בתקן Docsis, שתואמים לרשת של הוט. ביצענו "גיור" לנתבים הללו, והצענו אותם לספקי התקשורת הגדולים, שמעוניינים לספק "שוק סיטונאי" על הרשת של הוט. כידוע, כרגע זה עדיין לא מתממש, ואנו ממתינים לסיום המו"מ של הרגולטור וחברות התקשורת מול הוט, כיצד ליישם את "השוק הסיטונאי" על הרשת שלה. Arris היא מובילה עולמית בתחום הזה ואני מקווה, שהמפעילים הגדולים דוגמת סלקום ופרטנר, ישתמשו בנתבים הללו, לשירותי "שוק סיטונאי" על רשת הוט.

במקביל, נכנסנו חזק לתחום עולם מוצרי טלפוניית IP, ע"י כך, שרכשנו את קווי הפעילות הללו מ"פוקוס טלקום". מתחילת 2018 נציע לשוק מגוון רחב ביותר של פתרונות ומוצרים בעולם טלפוניית ה-IP.

מבחינת תפיסת העולם שלנו בשוק הישראלי, אנו לא מתחרים באינטגרטורים ובמפיצים ולכן אנו לא מספקים את הפתרונות שלנו ישירות ללקוחות הקצה, אלא נעזרים ברשת רחבה של שותפים ואינטגרטורים. אנו מבססים את עצמנו כ-VAD (ר"ת: Value Added Services), שהמשמעות המעשית של המונח הזה: הדרכות שוטפות, הסמכות, סיוע בשיווק, סיוע טכני, מעבדות, שירותי טכנאים מומחים, סיוע ליועצי תקשורת, בדיקות השוואה, סיוע בהשתתפות במכרזים, ייעוץ ותכנון, עדכוני תוכנה וחומרה ועוד פעילויות לפי צרכי השוק, שבו אנו פועלים.

היום אנו משיקים פעילות חדשה לגמרי, שת"פ חדש שלנו עם Mobotix, שהוא שת"פ חדש עבורנו ועבור השווקים בהם אנו מצויים בהם. נמשיך לתמוך בלקוחות המפיץ הקודם של Mobotix שיש בישראל, מפיץ, שהופך להיות משווק מורשה במערכת ההפצה החדשה, שאנו בונים ממש כעת, לפתרונות של מצלמות אבטחה חכמות. מדובר במהפכה של ממש, שמובוטיקס מביאה לשוק הישראלי, גם במוצרים וגם בתפיסת העולם שלה".

פיליפ אנטוניו (Phillip Antoniou),  מנהל מכירופיליפ אנטוניו - מובוטיקסת אזור EMEA, מובוטיקס (Mobotix): "חברת מובוטיקס היא חברה, שבסיסה בגרמניה. הפיתוח והייצור נעשים בגרמניה. זו חברה הנחשבת לחברה המובילה בעולם בתחום מצלמות האבטחה החכמות (עם איכות צילום ברמה של 5 מגה-פיקסל ומעלה, רוב המצלמות החדשות הן ברמה של 6 מגה-פיקסל), עם אנליטיקה מובנית (אין צורך בטעינת תוכנה חיצונית) והגנת סייבר מוחלטת מפני חדירות למצלמות.

לחברת מובוטיקס 42 פטנטים על הטכנולוגיות, שפותחו בחברה, והיא נעזרת בכ-800 שותפים עסקיים (דוגמת גטר), כדי להפיץ את הפתרונות שלה בכל רחבי העולם.

הרעיון המרכזי בקו המוצרים החדש של מובוטיקס: כשמתקינים את מצלמת האבטחה לא צריך להוסיף לה שום דבר (גם לא DVR), כי "הכל כלול" ונמצא כבר במצלמה, או מסופק עמה (דוגמת מערכות השליטה למוקד השליטה ואפליקציות לסמארטפונים), ללא עלות נוספת. כמובן, שלא צריך שקע חשמל למצלמה, כי כל המצלמות מבוססות PoE. יכולת מורכבת ומלאה כזו לא נמצאת אצל המתחרות של מובוטיקס.

בנוסף, כל מצלמות האבטחה הן "ירוקות", עם צריכת זרם מינימלית (לכל היותר 4 עד 5 וואט במצלמות הכי כבדות וגדולות), מה שמאריך את חיי המצלמה, כפול ויותר מממוצע חיי המצלמות המתחרות המצויות בשוק.

כל המצלמות תומכות כבר בטרנדים החדשים הקיימים בשוק של IoT ו-IoE, עם שכבות אבטחה והגנת סייבר, שאין אצל המתחרים. בהתקפות, שהיו בשנה שעברה על מצלמות האבטחה, שהיו מפוזרות בכמויות ענק ברחבי וושינגטון, שום מצלמה של מובוטיקס לא נפגעה.

המצלמות של מובוטיקס עונות על כל התקנים כוללONVIF ויש בקו המצלמות פתרונות לכל צורך, לרבות מצלמות פנימיות וחיצוניות, מצלמות טרמיות, מצלמות לצרכים מיוחדים ועוד. כל המצלמות פועלות גם בלילה, עם אנליטיקה מובנית, הגנות מקיפות מובנות (גם מפני ונדליזם), יכולת חיבורי SIP מובנית (כך, שניתן לחבר אותן כשלוחה במרכזיה), חיבור רק בכבל אחד המעביר את הכל, כולל המתח.

בכל המצלמות יש לפחות מיקרופון אחד ורמקול אחד, מובנים ומוגנים. לכל מצלמה יש יכול אגירה פנימית של הצילומים. כך, שגם אם מנתקים את הקשר (מכל סיבה, כולל ניתוק בזדון) של המצלמה לרשת האינטרנט, או לרשת העסקית, המצלמה ממשיכה לצלם ואוגרת את התמונות בזיכרון הפנימי שלה, עד שמתחדש הקשר. 

אגירת התמונות וניתוח מתקדם יותר של המידע המופק במצלמות של מובוטיקס יכול להיעשות ב-NVR מקומי, בענן פרטי של העסק, או ב-NVR וירטואלי השוכן בענן של מובוטיקס. כך, הכשל שהיה בעבר בתחום השימוש ב-NVR – נעלם.

המצלמות הטרמיות של מובוטיקס יכולות לזהות מצבים, שמצלמות רגילות לא מסוגלות לזהות, למשל שינויי טמפרטורה מזעריים, וניתן לשלב אותן עם מצלמות רגילות באותה מערכת ובאותה תמונה. דוגמה בולטת ליישום כזה: זיהוי מיידי של אדם חולה (שיש לו חום) הנע בקרב המון הנכנס בשער הכניסה בשדה התעופה. דוגמה נוספת: יכולת זיהוי של תחילת שריפה בשלבים המוקדמים שלה, עוד לפני שהאש מתלקחת ומתפשטת.

בקו המצלמות הטרמיות יש מצלמות עם יכולת זיהוי קרינה. כך, שהלקוח יכול לבחור בין מצלמות טרמיות, או מצלמות טרמיות משולבות עם רדיומטר. כל המצלמות הטרמיות כוללות 2 מצלמות עם יכולות לצילום בתחום האינפרא-אדום ביום ובלילה. 

היכולות של מצלמות מובוטיקס המובנות כבר בכל מצלמה, ללא צורך במערכת חיצונית, כוללות בין היתר: ספירת אנשים, סימון אזורים אסורים, זיהוי אנשים כולל בתוך קהל צפוף (בשילוב עם פתרון זיהוי פנים של חברת FST הישראלית), זיהוי מוצר או מיקום, שהקהל מתעניין בו יותר (למשל בתוך חנות או קניון), מעקב התנהגות קהל, מעקב אחרי שינויים זעירים המייצרים התראה, זיהוי רכבים ולוחות רישוי, מעקב אחרי מוצרים רגישים ועוד.

לכן, המצלמות הללו, שהן ,All-In-One נמצאו מאוד מתאימות לפרויקטים של "ערים חכמות", לצרכים של זיהוי וניתוח תאונות דרכים, למעקב בקווי ייצור מכל סוג, לאיתור שריפות, לאיתור חדירות, לבטיחות הנוסעים באוטובוסים, מוניות ורכבות, למעשה, כל צורך, שעולה בשוק, מקבל מענה מיידי".

קובי משעל,  מנהל פריסייל תקשורת ואבטחה, גטר: "בנוסף לכל התכונות, שצוינו קודם, במצלמות האבטחה החכמות מבית מובוטיקס יש יכולת של VMD (ר"ת: Video Motion Detection), כשניתן להציב אותן ולהפעיל אותן במצב, שבו צילומי הווידיאו מתחילים לפעול רק כשהמערכת מגלה שיש אירוע הדורש התייחסות, לפי הפרמטרים, שהוכנסו למצלמה.

העברת הווידיאו מהמצלמה לענן נעשית בצורה מאוד חסכונית, תוך שימוש בפרוטוקולים חדשים לדחיסת וידיאו דוגמת MxPEG ועוד טכנולוגיות דחיסה חדשות.

המערכת יודעת לנטרל התראות שווא, למשל, אם ינוע חתול או כלב באזור, שנקבע כאסור, לא תתקבל התראה. המערכת יודעת לסנן הפרעות של שמש, שלג, רוח ועוד.

היכולות הללו מבוססות סנסורים מאוד רגישים (שנקראים MxActivitySensor), שמובנים במצלמות וניתן לשדרג את היכולות של הסנסורים הללו מרחוק".

ג'ון לגוגיאניס (John Lagogiannis), מנהל פיתח עסקי, דרום מזרח אירופה, מוביטקס: "מצלמות האבטחה של מובוטיקס עובדות בתנאים הקשים ביותר הקיימים על כדור הארץ, כולל למשל, על ספינות הפועלות בים הסוער של חוג הקוטב הדרומי והצפוני בטמפרטורות של מינוס 40 מעלות וסערות ימיות.

יודגש, שלכל סוג של מצלמות יש סוגים שונים לבחירת הלקוח של עדשות, לפי המיפתח הרצוי ללקוח והתנאים המקומיים של הצילום.

כל המצלמות ניתנות לשליטה מכל מקום, גם מסמארטפונים. כל המצלמות לשימוש חיצוני מוגנות בפני כל פגעי הטבע (בתקן עד רמת IP66). כל זאת, במחירים המתאימים גם לשוק ה-SMB וה-SME. המחירים של מובוטיקס זולים בכ-60% מהמתחרה הכי קרוב אליהם, באותו קו ורמה של מוצרים".

בתמונה (מימין): פיליפ אנטוניו (Phillip Antoniou), מנהל מכירות אזור EMEA, ג'ון לגוגיאניס (John Lagogiannis), מנהל פיתח עסקי, דרום מזרח אירופה, פיליפ הלמס (Philipp Helmes), מדריך ראשי, מובוטיקס

 

לצפייה בסרטון MOBOTIX and Cyber Security לחץ כאן

פורסם באתר טלקום ניוז