בעידן הקורונה אתם רוצה לנשום אויר נקי – המדריך לבחירת מטהר האוויר המתאים ביותר לצרכיך

07/09/2020

 

מטהרי אוויר

 

בין אם לאלרגיות , בין אם פשוט לשפר את איכות האויר בביתך ובין אם בתקופת הקורונה הצורך באויר נקי, מעמיד אותנו בשאלה איך לבחור את מטהר האוויר המתאים ביותר לבית שלך, מתוך מגוון רחב של אפשרויות.

השתמשו במדריך זה כדי לבחור את מטהר האוויר בגודל המתאים לביתך, את סוגי המסננים הנכונים, כמו גם להבין את האפשרויות לתכונות של מטהר אוויר ומכונות מיוחדות הזמינות לצרכי ניקוי אוויר ייחודיים.

כיצד פועלים מסנני מטהר אוויר

המרכיב החשוב ביותר בכל מטהר אוויר הוא הפילטר. מטהרי אוויר רבים מכילים פילטרים רבים לשיפור ביצועי ניקוי האוויר. להלן כמה מן החשובים ביותר לניקוי אוויר יעיל ולבחירה במטהר האויר הכי מתאים לך.

  1. מסנן מטהר אוויר מתקן HEPA - חובה

מטהר אוויר עם מסנן HEPA הטוב ביותר מסיר בבטחה 99.97% מהחלקיקים ששטים באויר עד 0.3 מיקרון, כולל אבקה, אלרגנים אחרים, נגיפים, חיידקים, קרדית אבק, נבגי עובש, קשקשים לחיות מחמד ועשן סיגריות. בחירת מטהר אוויר עם פילטר זה מבטיחה את הביצועים הגבוהים ביותר לניקוי אוויר פנימי. כל מי שסובל מאלרגיות ימצא כי ה- HEPA האמיתי מועיל להפחתת התסמינים בעונת האלרגיה.

  1. פילטרים מטופלים

אם אתם מחפשים אוויר נקי במיוחד, תוכלו לבחור במסנני HEPA עם טיפול מיקרוביאלי. פילטרים מיוחדים אלה מספקים הגנה מובנית מפני צמיחת חיידקים, טחב ופטריות הגורמים לריח על פילטר ה- HEPA עצמו.

  1. מסנני פחמן

למרות שלא בהכרח מסנן פחם מנקה את האוויר, הוא נהדר להפחתת ריחות ביתיים. זהו פתרון מושלם לכל מקום בבית, שבו ריחות נוטים להופיע באופן קבוע. מטהר אוויר מפחמן שימושי במיוחד לחדר של תינוק, בו חיתולים מלוכלכים מותירים את ניחוחם המסחרי.

 

קביעת גודל חדר מטהר האוויר

לעיתים קרובות נבחרים מנקי אוויר על בסיס המחיר שלו בלבד. מטהרי אוויר קטנים יותר עשויים להיות פחות יקרים, אך עשויים שלא לנקות את האוויר בגודל החדר שיש לכם בבית. הקפידו למדוד את החלל בו תרצו להשתמש במטהר האוויר שלכם, כך שתוכלו לבחור בבחירה הטובה ביותר מבחינת כיסוי לטיהור אוויר באזור הרצוי לכם.

הנחיות לגודל החדר

100-200  מטרים רבועים (מטהר אוויר קטן, נהדר לחדרים קטנים יותר כמו משתלות או משרד ביתי)

200-400  מטרים רבועים (מטהר אוויר בינוני, מושלם לחדרים בגודל ממוצע כמו חדרי שינה)

300-600  מטרים רבועים (מטהר אוויר גדול, מכסה שטחים גדולים כמו חדרי משפחה גדולים או סלונים)

 

תכונות אחרות של מטהר אוויר שיש לקחת בחשבון

אם אלרגיות או חששות מפני מחלות הן סיבה מרכזית לרכישת מטהר האוויר שלך, הקפד לחפש תכונות אלרגיה מיוחדות על מטהר האוויר שלך. מצב ה- Aera +  על מטהרי האוויר של AeraMax מסייע בהגברת הביצועים הכוללים של מטהר האוויר לאוויר נקי יותר, בעונת אלרגיה או הצטננות ושפעת. מאפיין חשוב נוסף שסובלים מאלרגיה עשויים לחפש הוא ביצועים שקטים, מכיוון שסובלים מאלרגיות מפעילים לעיתים קרובות מטהרי אוויר בזמן שהם ישנים.

אינדיקטורים להחלפת מסנן הם גם תכונה נהדרת המסייעת בשמירה על מסנני אוויר נקיים ,מבלי לבדוק כל הזמן בתוך המכונה. נורית חיווי פשוט אומרת לך מתי הגיע הזמן לקבל פילטר חדש. תכונה זו מועילה במיוחד למטהרי אוויר הפועלים ברציפות.

מטהרי אוויר מיוחדים לתינוקות

מטהרי אוויר לתינוקות הם אידיאליים לחדר הילדים, ומציעים ביצועים שקטים יותר כדי לאפשר לתינוקות לישון וכן מסירים חיידקים מזיקים ווירוסים מהאוויר. מבין כל האיברים הריאות, שאינן מפותחות לחלוטין בלידה, מהוות את הבעיות הבריאותיות ביותר בקרב תינוקות וילדים צעירים. בזמן שהם ישנים, תינוקות יכולים לנשום אבק, נבגי עובש ולהתקלקל. חדר של תינוק ללא רבב לא אומר בהכרח אוויר נקי. תינוקות נושמים 30-60 פעמים בדקה בממוצע - זה יותר מכפול מכמות המבוגר. עם צריכת אוויר גדולה יותר זו בתקופה שלאחר הלידה, הריאות המתפתחות רגישות מאוד למזהמים סביבתיים. בחירת מטהר אוויר לחדר הילדים שומרת על ניקיון חדר התינוק ומגנה על תינוקות רגישים מפני חיידקים שבאויר.

ניתן למצוא בשוק את מטהרי האוויר AeraMax אשר מסננים עד 99.97% מהוירוסים, החיידקים, האלרגנים, והמזהמים האחרים מהאוויר הפנימי. למידע נוסף על האפשרויות למטהרי אויר

לחץ כאן